Vid Eslövs Rotaryklubbs veckomöte den 9 juni delade klubben ut 25 000 kronor till Tjejjouren i Eslöv. Pengarna kommer att användas för en kampanj som ska lanseras under vecka 47 ” en vecka fri från Våld” berättade Evelina Långström på mötet.
Eslövs Rotaryklubbs president Ann Stalhut beslutades sig för att sitt år samla in medel till Eslövs Tjejjour för att stärka det fina arbete som deras frivilligorganisation gör. Efter närmare ett år har klubben samlat in 25 000 kronor som överlämnades till Tjejjourens ordförande Evelina Långström den 9 juni.

Innan mottagandet av checken berättade Evelina om föreningens arbete med sitt stödja och hjälpa tjejer som lever under svåra förhållanden. Under pandemin har föreningen haft det ganska svårt att nå ut så mycket arbete läggs nu ned på att få igång verksamheten igen.
Gåvan de fått kommer bidra till föreningens kommande kampanj, som kommer att lanseras vecka 47 ” En Vecka Fri Från Våld”. Kampanjen planeras ske i Eslöv, Hörby och Höör på skolor och bibliotek samt spridning på Facebook och Instagram.